Безпека у школі, зміст навчання та національно-патріотичне виховання – ключові пункти адаптації середньої освіти Львівщини в час війни та після її завершення

Безпека у школі, зміст навчання та національно-патріотичне виховання – ключові пункти адаптації середньої освіти Львівщини в час війни та після її завершення

11.05.2022


Освітнє середовище, безпека у школі, зміст та контент навчання, національне виховання в умовах війни – проблемні питання, які обговорили під час дискусійної зустрічі члени депутатської комісії з питань освіти, науки та інновацій обласної ради, керівники навчальних закладів середньої освіти та представники Служби надзвичайних ситуацій Львівщини сьогодні, 11 травня.

«Дуже важливо, що питання функціонування шкіл, можливість повернення дітей до очного навчання, «співжиття» в приміщеннях освітніх закладів внутрішньо переміщених осіб і дітей, ми обговорюємо сьогодні. Обговорюємо, на жаль, у дуже складний час, коли ми не можемо багато чого спрогнозувати: коли закінчиться війна, чи буде посилюватися ескалація в певних регіонах, що може спровокувати чергову хвилю міграції українців, і в яких умовах підуть чи не підуть діти у школу 1 вересня, - зазначила голова депутатської комісії Львівської обласної ради Іванна Герус. – Насамперед, усі першочергово зосередили увагу саме на безпеці перебування у школі, наявність та стан укриттів, режим та графік роботи закладів, взаємодії з тимчасово переміщеними особами, зокрема дітьми, які долучаться до навчання у наших школах». 

За словами Іванни Герус, освітяни також обговорили питання змісту або контенту навчальних програм. Учасники зустрічі відзначили, що вчителі освоїли дистанційну форму роботи з учнями, тому швидше за все з нового шкільного року навчання буде змішаним. Вивчення нового матеріалу буде проводитися онлайн, а практичні завдання учні виконуватимуть у школі з педагогами.  

Обов`язковим напрямком роботи з дітьми має бути також національно-партіотичне та військове виховання. Особливої уваги потребує модернізація предмету «Захист вітчизни». 

«Ми вже сьогодні маємо розуміти, якою буде українська школа після Перемоги. Для цього вже зараз треба відверто говорити про виклики, що їх ми долаємо зараз - зруйновані  школи, учні, що зараз перебувають поза межами України, внутрішньо переміщені особи, що мешкають в освітніх закладах, навчальні програми, що потребують перегляду. Водночас добрі приклади, які треба зберегти і популяризувати - ЗНО, НУШ, професійні педагогічні колективи, досвід дистанційного навчання, методичні напрацювання. Під час цієї стратегічної сесії, де лідери освітнього середовища міста Львова та області думали разом, як змінила війна українську школу, яким має бути зміст навчальних програм. До цієї дискусії долучається все більше освітян та людей, що вболівають за українську освіту, щотижня ми маємо таке спілкування. Впевнена, що напрацьовані нами пропозиції увиразнять нашу програму освіти, зважаючи на нові складні обставини, в яких є Україна. І тут є добра синергія обласного профільного департаменту, депутатської комісіі, Комітету ВРУ та Міністерства освіти та науки Украіни. Тому я не виключаю, що напрацьоване нами може поширитись і в Україні загалом», - зазначила заступник голови комісії Парасковія Дворянин. 

«З цієї війни ми однозначно маємо вийти сильнішими. Маємо зберегти кожну дитину, яка хоче жити і навчатися в Україні, створити належні умови перебування у школах та забезпечити якісний освітній процес. Велику роль у цьому відіграють наші освітяни, які щиро вболівають за державу та її майбутнє», - наголосила Іванна Герус.

Усі напрацювання дискусійної зустрічі будуть узагальнені та запропоновані до включення у  Стратегію адаптації базових галузей Львівщини у час війни та на післявоєнний період, яку розробляє робоча група при Львівській обласній раді.